خدایی که نمی شناسم

ساخت وبلاگ
ابوسفيانصَخر بن حَرب بن اُمَی‍ـَّة، معروف به اَبوسُفیان، از چهره‌های مشهور عرب همزمان با ظهور اسلام. وی در آغاز دعوت پیامبر(ص)، جزء دشمنان ایشان بود و در جنگ‌های بدر، احد و خندق، علیه مسلمانان حضوری فعال داشت. ابوسفیان در سال ۸ هجری اسلام آورد و از سوی پیامبر (ص) به عنوان والی نجران انتخاب شد. او با خلفای اول و دوم با مماشات رفتار می‌کرد و از خلافت عثمان حمایت نمود. پسر او معاویه نقش سیاسی مهمی در سده اول قمری ایفا کرد و سلسله خلافت اموی را بنیاد نهاد.تولد و نَسَبصَخر بن حَرب بن اُمَی‍ـَّة بن عبدشمس بن عبدمَناف، معروف به اَبوسُفیان که گاهی او را به کنیه ابوحنظله نیز خوانده‌اند. وی در جد سوم خویش (عبد مناف) با پیامبر (ص) پیوند دارد. تاریخ دقیق تولد او روشن نیست، به روایتی ۱۰ سال پیش از عام الفیل (۵۶۰ ميلادي) متولد شد. مادرش صفیه دختر حَز‍ن بن بُجَیر بن هُزَم بود و پدرش، حرب، در روزگار خود پیشوای بنی‌امیه و فرمانده آنان در جنگ‌های فجار بود.شخصیت سیاسی و اجتماعیبه رغم شهرت ابوسفیان در تاریخ صدر اسلام، از زندگی او، خاصه پیش از اسلام آگاهی دقیق و کاملی در دست نیست. از برخی اشارات مورخان، چنین برمی آید که وی پیش از اسلام از بزرگان قریش بوده و پیشه بازرگانی داشته است. ابن حبیب او را از حکام قریش خوانده است. او یکی از بلندپایگان قریش بود و یکی از ۴ تنی به شمار می ‌رفت که در جاهلیت فرمانشان نافذ بود.با آغاز دعوت پیامبر(ص)، ابوسفیان جزء سرسخت‌ترین دشمنان او شد. با این همه شدت مخالفتِ او را از دیگر سران قریش، مانند ابوجهل و ابولهب کمتر دانسته‌اند. با آنکه او پس از فتح مکه اسلام آورد، سخنی که در ماجرای ردّه به او نسبت داده شده، نشان از بستگی و علاقه او به آیین گذشته دارد. ابن حبیب او را خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 22 تاريخ : چهارشنبه 16 اسفند 1402 ساعت: 13:48

كفُار يهوددر سال ۵۲۴ ميلادي و قبل از ظهور دين مبين، اسلام «ذونواس» پادشاه يهودي يمن در جايگاه مخصوصي كه براي او تدارك ديده اند، نشسته است و خاخام هاي يهود، اطراف او به احترام ايستاده اند، مقابل جايگاه گودال هاي خندق مانند و عميقي در زمين حفر شده و آتش سوزان و پرحجمي كه در گودال برافروخته اند تا چند متر بالاتر از سطح زمين زبانه مي كشد. آن سوي ميدان، جمع انبوهي از مردان، زنان و كودكان در حالي كه غل و زنجير بر دست و پا و گردن آنها زده اند در محاصره سربازان و صاحب منصبان مسلح سپاه ذونواس به زانو نشسته اند.شيون زنان، ناله دردناك مردان و گريه سوزناك كودكان فضا را آكنده است. خاخام بزرگ يهود با اشاره «ذونواس» فرمان او را براي آخرين بار و با صداي بلند به اسرا كه جمع انبوهي از مردان و زنان و كودكان يمني هستند، ابلاغ مي كند... زمان واقعه قبل از ظهور اسلام است، مردم يمن آن روزگار از سال ها قبل به دين مسيح گرويده اند و اكنون «ذونواس» پادشاه يمن كه چندي است به آئين يهود درآمده، فرمان هولناك خود را از زبان خاخام بزرگ دربار خويش اعلام مي كند.اسرا تنها دو راه پيش روي دارند، يا از مسيحيت اعلام انزجار كرده و به دين يهود درآيند و يا در آتش سوزان و پرلهيب بسوزند. اسرا، اما كه از پيروان پاكباخته مسيح (ع) هستند، دست از ايمان خويش برنمي دارند و بعد... به فرمان پادشاه يهودي، تمامي آنان را زنده زنده به درون آتش انداخته و مي سوزانند... كودكان نيز، به جرم آن كه پدران و مادران آنها مسيحي مومن و خداپرست بوده اند، از زنده سوختن در آتش خشم پادشاه و خاخام هاي يهود در امان نمي مانند.اَصحاب اُخْدود مؤمنانی بودند که کافران آنان را به دلیل پایداری بر ایمان خود، در گودال‌های آتش می‌انداختند. البته به عقیده برخی م خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 16 تاريخ : چهارشنبه 16 اسفند 1402 ساعت: 13:48

بني صدر به اتفاق مسعود رجوي منافق با روسري و آرايش اين چنيني براي اينكه شناخته نشود از ايران به پاريس فرار كرد.بني صدر سید ابوالحسن بنی‌صدر در فروردین ۱۳۱۲ در روستای باغچه از توابع همدان به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدائی خود را در همدان گذراند و در سال ۱۳۲۵ به تهران رفت و پس از اخذ دیپلم در دانشگاه معقول و منقول مقاطع کارشناسی الهیات و کارشناسی ارشد اقتصاد را طی کرد و در مؤسسه تحقیقات و مطالعات اجتماعی آن دانشگاه کارهای پژوهشی انجام داد. بنی ‌صدر فعالیت‌های سیاسی خود را از سال ۱۳۳۲ وجریان کودتای ۲۸ مرداد آغاز کرد و در این سال دوبار بازداشت شد و سپس جذب جبهه ملی شد. او در سال ۱۳۴۲ به فرانسه رفت و در دانشگاه سوربن دکترای جامعه‌شناسی اقتصاد گرفت و در آنجا عضو جبهه ملی شاخه اروپا شد و به کمک ناصر تکمیل همان جبهه ملی سوم را در اروپا تشکیل داد. بنی‌صدر سال ۱۳۵۱ به نجف رفت و با امام‌خمینی دیدار کرد و با اوج ‌گیری مبارزات به گروه‌های اسلامی نزدیک شد و در هجرت امام‌خمینی به فرانسه او یکی از مترجمان ایشان و فعالان آن دوره بوده و به همراه امام به ایران بازگشت.بنی‌صدر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد و با وجهه‌ای که پیدا کرد، نخستین رئیس‌جمهور ایران شد اما اختلاف او با حزب جمهوری اسلامی و رهبران آن، حوادث ناخوشایندی را به دنبال داشت و سیر حوادث به رأی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت سیاسی، بنی‌صدر و نیز عزل او از فرماندهی کل قوا توسط حضرت امام انجامید.بنی‌صدر در هفتم مرداد ۱۳۶۰ به همراه رجوی به فرانسه گریخت. همکاری بنی‌صدر با رجوی در شورای ملی مقاومت چندان دوام نیاورد. وی در سال در سال ۱۴۰۰ در پاریس در گذشت. سیدابوالحسن بنی‌صدر دوم فروردین ۱۳۱۲ در روس خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 19 تاريخ : چهارشنبه 16 اسفند 1402 ساعت: 13:48

حضرت موسي بن جعفر عليه السّلام امام'>امام هفتم شيعيان در سال 128 هجری در قريه «ابواء» (ميان مکّه و مدينه) ديده به جهان گشود. نام مادرش حمیده بربریّه یا حمیده پاک بوده است. امام کاظم عليه السّلام پس از شهادت پدر بزرگوارش امام جعفر صادق علیه السّلام به امامت رسيد و از سال 148 تا 183 يعنی مدت 35 سال رهبری شيعيان را بر عهده گرفت كه توسط هارون الرشيد، خليفه عباسي حدود 18 سال اين دوران را در زندان و سياهچال بود. ایشان معاصر با چهار تن از خلفای عبّاسی یعنی منصور عبّاسی (148 تا 158) مهدی عبّاسی (158 تا 169) هادی عبّاسی (169 تا 170) و هارون الرّشید (170 تا 183) بود و در بيست و پنجم رجب سال 183 هجري قمري پس از چندين سال كه در زندان هارون الرشيد با غل و زنجير محبوس بود، در بغداد در زندان زندانباني به نام سندی بن شاهک، مسموم و به شهادت رسید. امام کاظم (ع)، در طول دوران امامتش چندین بار از سوی خلفای عباسی احضار و زندانی شد. نخستین‌بار در زمان خلافت مهدی عباسی، امام را به دستور خلیفه از مدینه به بغداد منتقل کردند. هارون نیز دو بار امام را زندانی کرد. زمانِ دستگیری و زندان اول در منابع ذکر نشده ولی دومین بار در ۲۰ شوال سال ۱۷۹ق در مدینه دستگیر و در ۷ ذی حجه در بصره در خانه عیسی بن جعفر زندانی شد. بنا به گزارش شیخ مفید، هارون در سال ۱۸۰ق در نامه‌ای به عیسی بن جعفر، از او خواست امام را به قتل برساند، ولی او نپذیرفت. امام را پس از مدتی به زندان فضل بن ربیع در بغداد منتقل کردند. امام کاظم (ع) سال‌های پایانی عمر خود را در زندان‌های فضل بن یحیی و سِندی بن شاهک گذراند.در زیارتنامه امام کاظم (ع) با عبارت الْمُعَذَّبِ فِي قَعْرِ السُّجُون‏؛ کسی که در سیاهچال‌ها شکنجه می‌شد به او سلام داده شده است. در زیار خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 37 تاريخ : پنجشنبه 26 بهمن 1402 ساعت: 12:59

مختارقیام مُختار جنبشی به رهبری مختار بن ابی عبید ثقفی با هدف خون ‌خواهی از شهدای کربلا بود. این قیام پس از قیام توابین در سال ۶۶ قمری در کوفه شروع شد و در آن بسیاری از عاملان شهادت امام حسین (ع) و یارانشان از جمله عبیدالله بن زیاد، عمر بن سعد، شمر بن ذی الجوشن و سنان بن انس کشته شدند. قیام مختار با نام محمد بن حنفیه صورت گرفت.هدف قیاممختار در زمان واقعه کربلا در زندان بود. او پس از آزادی به دنبال انتقام از قاتلان امام حسین (ع) برآمد. ابتدا با عبدالله بن زبیر که در حجاز به مبارزه با یزید بر خاسته بود، همراه شد، ولی در بین راه وی را هم‌عقیده خود ندید و از او فاصله گرفت و برای برپایی قیام راهی کوفه شد. همراهی با عبدالله بن زبیر: مختار که پیشتر با عبدالله بن زبیر دیدار کرده بود، در پاسخ به پیشنهاد اطرفیان به بیعت با عبدالله اظهار داشت که هدف عبدالله با هدف او همراه نیست و بدین رو، بیعت با او به صلاح نیست ولی با اصرار اطرافیان با دو شرط با عبدالله بن زبیر بیعت کرد: شرط اول: عبدالله بن زبیر در کارها با او مشورت کند و به تنهایی کاری انجام ندهد و با او مخالفت نکند. شرط دوم آنكه بالاترین منصب را در حکومت به مختار بدهد. هنگام حمله سپاه یزید به مکه و محاصره عبدالله بن زبیر، مختار در کنار وی با یزیدیان می‌ جنگید. به گفته برخی منابع، وقتی مختار دید که عبدالله با او به حیله و مکر معامله می ‌کند و ادعای خلافت دارد، از او کناره گرفت و راهی کوفه شد تا مقدمات قیام را فراهم کند.ملاقات با محمد بن حنفیهمختار قبل از حرکت به سوی کوفه با محمد بن حنفیه دیدار کرده و از قصد خود یعنی قیام وی را مطلع نمود، و از وی کسب تکلیف کرد، محمد بن حنفیه در جملاتی کلی به وی اجازه داد و در ضمن از وی خواست تا تقوا را خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 33 تاريخ : پنجشنبه 26 بهمن 1402 ساعت: 12:59

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍٍ وَّ آلِه الطّاهِِرينَ مبعث خاتم النّبيين رسول اكرم، محمّد مصطفي (صلّ الله عليه و اله و سلّم )بر مسلمانان جهان مبارك باد.بِعثَت برگزیده‌شدن حضرت محمّد (ص) به پیامبری و آغاز رسالت اوست که بنابر مشهور، در ۲۷ رجب سال چهلم عام الفیل روی داده است. از این‌ رو در فرهنگ شیعی، ۲۷ رجب به‌عنوان «عید مبعث» گرامی داشته می‌شود. بعثت پیامبر سرآغاز دین اسلام و مقدمه برچیده‌شدن بت‌پرستی از حجاز بود.بعثت به معنای برگزیدن فردی به پیامبری از سوی خدا و آغاز دوره نبوتش است. هرچند بعثت درباره برگزیدن همه پیامبران به نبوت کاربرد دارد اما از آن برگزیدن حضرت محمد به پیامبری به ذهن متبادر می‌ شود. از این‌رو در فرهنگ اسلامی، روز مبعث به روزی گفته می‌شود که حضرت محمد (ص) به رسالت مبعوث شده است.بعثت در لغت به معنای برانگیختن است همچنین به معنای ارسال و روانه کردن نیز آمده است.بعثت در قرآن کریم، به معنای برانگیختن و فرستادن پیامبران برای هدایت مردم و نیز حشر مردگان به کار رفته است. در قرآن کریم از بعثت پیامبر (ص) تعبیر به منت شده است. مِنّت از ریشه «مَنّ»، به معناى سنگى است كه براى وزن كردن اجسام به كار مى‌رود و اعطاكردن هر نعمت سنگين و گرانبهايى را منّت گويند. وبعثت پیامبر(ص) به واسطه آثار وبرکات فراوانی که دارد نیز منت یعنی نعمتی بسیار بزرگ معرفی شده است.زمان و مکان بعثت پیامبر (ص)بعثت پیامبر اکرم(ص) بنابر مشهور در ۴۰ سالگی و بنا به قولی، در ۴۳ سالگی حضرت محمد (ص) رخ داده است. طبق گفته مورخان، بعثت چهل سال پس از عام الفیل (سالي كه دشمنان با فيل به مكّه معظّمه و براي از بين بردن خانه خدا به آنجا حمله كردند.) و در بیستمین سال حکومت خسرو پرویز بر ایران روی داده است. برخی از منا خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 37 تاريخ : پنجشنبه 26 بهمن 1402 ساعت: 12:59

دیسلکسیا یا نارساخوانیدیسلکسیا یا نارساخوانی یک ناتوانی در یادگیری است که خواندن و کارهای مربوط به زبان را سخت‌تر می‌ کند. این وضعیت به دلیل اختلالاتی در نحوه پردازش نوشتار در مغز رخ می‌دهد. اکثر افراد در دوران کودکی می‌فهمند که دچار این بیماری هستند و این معمولاً یک مشکل مادام‌العمر است. این شکل از دیسلکسیا در کودکان به عنوان “نارساخوانی تکاملی” نیز شناخته می‌شود. این بیماری در زیر مجموعه “ انواع اختلال یادگیری خاص” قرار می ‌گیرد. این اختلال سه زیر گروه اصلی دارد: دیسلکسیا در کودکان و درک زبان.خواندن با زبانی که فرد با آن صحبت می‌ کند آغاز شده در اوایل کودکی، صحبت کردن با تولید صداهای ساده شروع می ‌شود. با یاد گیری صداهای بیشتر، همچنین یاد می ‌گیریم که چگونه از صداها برای تشکیل کلمات، عبارات و جملات استفاده کنیم. یادگیری خواندن شامل ارتباط صداها با نمادهای نوشتاری مختلف (حروف) است.اینجاست که دیسلکسیا در کودکان ظاهر می‌شود. این مشکل در نحوه استفاده مغز از زبان گفتاری برای رمزگشایی نوشتار اختلال ایجاد می‌کند. در صورت ابتلا به این مشکل، مغز در پردازش مطالبی که می‌خوانید مشکل دارد، به خصوص در شکستن کلمات به صداها یا ربط دادن حروف به صداها در هنگام خواندن. این اختلال در پردازش می ‌تواند به موارد زیر منجر شود: شیوع دیسلکسیا در کودکان.دیسلکسیا در کودکان به طور کلی ناشایع است. بر اساس تخمین کارشناسان این بیماری حدود ۷ درصد از مردم در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بیماری بدون ارتباط با جنسیت و نژاد، افراد را به طور یکسان تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال، بسیاری از افراد علائمی دارند که برای تشخیص به اندازه کافی شدید نیستند.علت دقیق این بیماری مشخص نیست. با این حال: ژنتیک خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 24 تاريخ : يکشنبه 15 بهمن 1402 ساعت: 17:25

افغانستانافغانستان کشوری آسیایی با اکثریت مسلمان است. چین، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران و پاکستان در همسایگی این کشور قرار دارد. کابل پایتخت افغانستان و قندهار، هرات، مزار شریف و جلال‌آباد، بزرگترین شهرهای این کشور است. پیروان مذهب حنفی (اهل‌سنت) در اکثریت و شیعیان امامیه و اسماعیلیه در اقلیت هستند. درصد شیعیان در این کشور، بین ۲۵٪ تا ۳۰٪ برآورد شده است. در قانون اساسی مصوب سال ۱۳۸۲ش، برای اولین بار، مذهب شیعه در افغانستان به رسمیت شناخته شد.هزاره بزرگترین قوم شیعه و سادات، هراتی‌ها، قزلباش‌ها و گروه‌هایی از بلوچ‌ها، تاجیک‌ها و پشتون‌ها دیگر دسته‌های شیعه هستند. رواج تشیع در سرزمین افغانستان از زمان صدر اسلام بوده و گسترش آن در دوره بنی‌عباس و با مهاجرت علویان به خراسان، و سپس همزمان با ایلخانان و صفویه اتفاق افتاده است.از زمان حکومت عبدالرحمن ‌خان (۱۲۵۹ـ۱۲۸۰ش/۱۸۸۰ـ۱۹۰۱م) که شیعیان بخصوص هزاره‌ها به سختی سرکوب و کشتار شده و خودمختاری آنان سلب شد، تا سقوط طالبان در ۱۳۸۰ش شیعیان مورد تهدید و سرکوب بودند. پس از برپایی نظام سیاسی بر پایه انتخابات تا روی‌کار آمدن دوباره طالبان در آخرین روزهای مرداد ۱۴۰۰ش، اوضاع شیعیان به بهبودی نسبی رسیده بود؛ گرچه سیاست آن حکومت نیز خالی از تبعیض نسبت به شیعیان نبود و حملات تروریستی متعددی علیه شیعیان بخصوص هزاره‌ها صورت گرفت. در آن دوره شیعیان در افغانستان چندین حزب، گروه اجتماعی، نهاد و مرکز دینی، حوزوی و دانشگاهی، رسانه، نمایندگان پارلمانی و اندکی مقام ارشد حکومتی داشتند. در امارت اسلامی طالبان، هیچ مقام ارشد حکومتی از شیعیان انتخاب نشد و آنان دوباره مورد تبعیض و محرومیت قرار گرفته‌اند.افغانستان و همسایگانافغانستان کشوری در جنوب آسیای خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 19 تاريخ : يکشنبه 15 بهمن 1402 ساعت: 17:25

سازمان جهاد اسلامییکی از مهم‌ترین تشکیلات جهادی مصر، سازمان جهاد اسلامی بود که مبارزه مسلحانه را محور فعالیت‌های خود قرار داد. ایدئولوژی این سازمان را می‌توان در کتاب الفریضة الغائبه نوشته محمد عبدالسلام فرج یافت که یکی از اعضای اصلی و مؤسسان این سازمان به حساب می‌آمد. وی در این کتاب با کفر دانستن احکام و قوانین معاصر در کشورهای اسلامی، حاکمان این کشورها را مرتد خواند.سازمان جهاد اسلامی مصر در طول حیاتش اقدامات مهمی مانند: ترور انور سادات، رئیس جمهور مصردر سال ۱۹۸۱م، ترور ناموفق حسن الالفی وزیر کشور و عاطف صدقی نخست وزیر مصر در سال ۱۹۹۳م را در کارنامه خود ثبت کرده است و از سال ۱۹۹۳ميلادي به بعد هیچ عملیاتی در داخل مصر نداشته است. اصلی‌ترین جنبش‌ های جهادی مصر، یعنی الجماعة الاسلامیة و جماعة‌ الجهاد، پس از ترور انور سادات ۱۹۸۱م وارد میدان نبرد در افغانستان شدند.اغلب رهبران جهادی مصر تحت تاثیر فشارهای حکومت حسنی مبارک مجبور به ترک خاک مصر و پیوستن به هم ‌فکرانشان در افغانستان شدند. چنان ‌که برخی جنبش‌های جهادی از سوریه (به رهبری ابومصعب سوری)، لیبی، فلسطین، لبنان و حتی برخی اسلام ‌گرایان کُرد عراقی به میدان جنگ با شوروي گسیل شدند. ایمن الظواهری که در سال ۱۹۵۱م در مصر به دنیا آمد در چهارده سالگی به عضویت جماعت اخوان المسلمین درآمد اما وی به سرعت تحت تاثیر افکار سید قطب وارد تشکیلات نظامی الجهاد و الجماعه و پس از آن وارد سازمان جهاد اسلامی مصر شد و با فعالیت در این سازمان به رهبری آن رسید و با تشکیل گروه القاعده، سازمان جهاد اسلامی را در آن ادغام کرد.ایمن الظواهریایمن الظواهری، کتاب الحصاد المر: الاخوان المسلمون فی سبعین عاماً را در رد فعالیت‌های سیاسی جماعت اخوان المسلمین نوشت؛ خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 44 تاريخ : چهارشنبه 27 دی 1402 ساعت: 8:45

زندگینامه مالک اشتر نخعیمالک بن حارث نخعی، معروف به مالک اشتر. متعلق به یک قبیله قدیمی یمنی بوده است. وی با مسلمان شدن، در زمان حضرت محمّد (ص) مسلمان شد. او به دین خود اسلام بسيار وفادار بود. مالک اشتر از فرماندهان نظامی و بزرگ و از دلاوران شجاع و از یاران خاص علی بن ابیطالب (ع) بود. مالک بن حارث نخعی، معروف به مالک اشتر یکی از وفادارترین همراهان اولین شیعه امام علی بن ابی طالب بود.مالک اشتر در زمان پیامبر مسلمان شد، از آن پس او یک پیرو مشتاق و وفادار خانواده محمّد (ص) و هاشم باقی ماند. وی در دوران خلافت علی بن ابی طالب (ع) به مقامي برجسته رسید و در چندین نبرد مانند جنگ جمل و جنگ صفین شرکت کرد. رشادت ها و جانفشانی های وی در این جنگ ها در تاریخ ثبت شده است. مالک اشتر نخعی قوی هیکل بود و شمشیري به نام لج (درخشنده همچون آب روان) داشت كه معروف بود.در کتاب نهج البلاغه نامه امام علی به مالک اشتر، وجود دارد. این نامه به زبان سوئدی نیز ترجمه شده است.اگر چه سال تولد واقعی مالک اشتر نخعی مشخص نیست اما بسیاری از مورّخان می گویند که او 10 سال از علی بن ابی طالب (ع) بزرگتر و 20 سال از محمد (ص) جوانتر بوده است. مالک اشتر، قبل از بعثت رسول اکرم متولد شده بود.مالک از طایفه بنی نخع بود که شاخه ای از قبیله مذحج در یمن محسوب می شوند و در یمن به دنیا آمد. که آن نیز قبیله صحابه دیگری به نام عمرو بن معادی یکرب است. او مردی بسيارقوی و از رهبران و بزرگان شيعه است و بسيار عالم و زاهد و عاقل و يك زندگی همراه با فقر و درويشی داشت. مالک اشتر مردم را برای بيعت با حضرت علی (ع) رهبری كرد. مالک بن حارث نخعی در جنگ های با كفار شركت می كرد و در نبرد يرموک حاضر بود و پلك چشمش در آن حادثه با زخم دشمن پاره شد و خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 49 تاريخ : چهارشنبه 27 دی 1402 ساعت: 8:45

سريّه شجاع بن وهب اسدیاواخر سال ششم هجری رسول اکرم (ص) سفیر خود "شجاع بن وهب" را به سوی حاکم غسانی دمشق "شجاع بن وهب" فرستاد تا او را به اسلام دعوت کند. حضرت در نامه خود نوشته بود: "سلام بر کسی که از هدایت پیروی کند و ایمان آورد. من تو را دعوت می‌ کنم به خدای یگانه که شریکی ندارد، ایمان آوری تا حکومتت باقی بماند". منتها او اسلام نیاورد و قصد لشکرکشی به سوی مدینه را داشت که قیصر روم مانع او شد.شجاع بن وهب سفیر پیامبر به سوی حاکم غسانی. رسول گرامی اسلام (ص) در اواخر سال ششم هجری و بنا به برخی نقل‌ها اوایل سال هفتم هجری و پس از "صلح"، حاکمان کشورها و نواحی مختلف را به دین اسلام دعوت کرد. فرستادگان حضرت، نامه‌های ایشان را رساندند و دعوت جهانی آن بزرگوار را اعلام کردند. یکی از کسانی که پیامبر (ص) در همین زمان به او نامه نوشت. حاکم غسانی دمشق، "حارث بن ابی‌شمر" و یا طبق برخی نقل‌ها "جبلة بن ایهم" بوده است. در این دعوت "شجاع بن وهب" با عنوان سفیر خاتم انبیا (ص) معرفی شده است.حاکم غسّانیامیران "غسّانی" در منطقه "شام" حکومت می ‌کردند. حارث بن ابی شمر عامل "هرقل" پادشاه روم بر دمشق و اطراف آن بود. محل اقامت او "غوطه" بوده و دمشق، جزء استان غوطه محسوب می‌شده است. اکثر منابع معتقدند مخاطب نامه رسول اکرم (ص)، حارث بن ابی شمر بود اما در برخی از منابع، نام دیگر حاکم غسانی، "جبله بن ایهم خلیفه" به چشم می‌ خورد.خلیفه بن خیاط می‌ نویسد: "پیامبر (ص) شجاع بن وهب را به سوی حارث بن ابی‌شمر و به قولی به سوی جبله بن ایهم فرستاد". ابن‌کثیر به این اختلاف اشاره می‌کند و می‌ نویسد: "در برخی از منابع، حاکم غسانی، جبله بن ایهم بن جبله بن حارث بن ابی‌شمر معرفی شده است و منابع قائل‌اند که پیامبر (ص) شجاع بن خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 41 تاريخ : چهارشنبه 27 دی 1402 ساعت: 8:45

گوچربیماری گوچر يا گوشه یک بیماری متابولیک نادر است بر اساس سن شروع، بیماری به دو نوع اصلی تقسیم می شود. تیپ یک با سن بروز بزرگسالی شایع تر بوده و با حملات تب دار ، درد در اندام ها ، مفاصل یا تنه بدن و همراه با شکستگی های پاتولوژیکی مشاهده می شود. در معاینات بالینی معمولا هپاتواسپلنومگالی ( بزرگی کبد و طحال ) مشخص شده و بررسی ها کم خونی خفیف و تغییرات رادیولوژیکی را در مهره ها و استخوان فمور پروکسیمال نشان می دهند. سیستم اعصاب مرکزی تحت تاثیر قرار نمی گیرد.در تیپ دو ، بیماری گوشه نوزادی درگیری سیستم اعصاب مرکزی یک ویژگی اصلی است و در 3 تا 6 ماهگی با نارسائی در رشد و هپاتواسپلنومگالی مشخص می شود. در 5 ماهگی تاخیر تکوینی و تحلیل عصبی همراه با اسپاسم عضلانی و حملات تشنجی رخ می دهد. عفونت های مکرر ریوی در دومین سال زندگی موجب مرگ بیمار می شود. این بیماری با نقص در فعالیت یا کمبود آنزیم بتا – گلوکوسربروریداز در نتیجه تجمع سَمّی گلوکوسربروزید در ماکروفاژهای بافتی که در کبد، طحال و مغز استخوان و گاهی در ریه ، کلیه ، روده و مغز یافت می ‌شوند، تشخیص داده می ‌شود. ( به زبان ساده تر چربی در لیزوزوم ماکروفاژها تجمع می ‌یابد و متابولیزه نمی‌ گردد يعني وارد چرخه سوخت و ساز بدن نمي شود.)علائم بیماری گوشه (گوچر)علائم و نشانه های اصلی این بیماری بزرگ شدن طحال و کبد ، کم شدن تعداد هموگلوبین و بیماری استخوان است . شایع ترین علامت، بزرگ شدن طحال است که به آن اسپلنومگالی یابیماری طحال بزرگ شده می گویند. این بیماری باعث می شود شکم متورم، پر و یا دردناک شود. همچنین می تواند باعث اختلال در عملکرد پلاکت ها و گلبول های قرمز خون شود، زیرا طحال مرکز پردازش این سلول ها است. پایین بودن پلاکت در بدن باعث خ خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 39 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1402 ساعت: 15:15

قيام توّابينقیامِ تَوّابین از نخستین قیام‌های شیعیان پس از واقعه کربلا است که با هدف انتقام از قاتلان امام حسین (ع)، جبران کوتاهی در یاری امام حسین (ع) و سپردن حکومت به اهل بیت (ع)، توسط برخی از سران شیعه و به رهبری سلیمان بن صُرَد خزاعی و مسیب بن نجبه، عبدالله بن سعد، عبدالله بن وال، رفاعة بن شداد و حصین بن نمیر، شرحبيل بن ذی‌الكلاع، ادهم بن محرز ، ربيعة بن مخارق، جبلة بن عبدالله و ديگران در کوفه شکل گرفت.‌توابین پس از واقعه عاشورا در سال ۶۱ قمری، مخفیانه به جمع ‌آوری نیرو و اسلحه پرداختند. گفته شده به دلیل عدم ‌همراهی مختار ثقفی با آنها به علت بود كه بسیاری از شیعیان، همراه توابین نشدند. این قیام در سال ۶۵ قمری در مقابله با لشکر شام به فرماندهی عبیدالله بن زیاد در منطقه عین الورده رخ داد و پس از جنگی چهار روزه و کشته شدن بسیاری از توابین خاتمه یافت و باقیمانده سپاه به رهبری رفاعة بن شداد عقب‌نشینی کردند. ایجاد یک تشکل منسجم از شیعیان بر پایه تفکر شیعی و تحت تأثیر شهادت امام حسین (ع) از نتایج این قیام بر عليه بني اميّه برشمرده شده است.انگیزه قیامپس از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش در سال ۶۱ هجری، برخی شیعیان که با وعده بیعت، از حسین بن علی (ع) دعوت کرده بودند به کوفه بیاید و پس از پیمان‌شکنی و یاری نرساندن به امام (ع)، سخت پشیمان شده بودند، تصمیم بر آن گرفتند که گناه و اشتباه خویش را جبران کنند. آنان در جلسات متعدد به این نتیجه رسیدند که این ننگ جز با کشته‌شدن در راه امام حسین (ع) و گرفتن انتقام از قاتلان وی پاک نمی‌ شود.برخی از محققان احتمال قوی داده‌اند که یکی از عوامل مهمّ حرکت توّابین که بعد در کوفه سر بلند کردند و قیام کردند خطبه حضرت زینب (س) در کوفه و فر خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 37 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1402 ساعت: 15:15

آواي شهيدهروزهای آخر آذرماه بود که در عصر جمعه ای سرد و پاییزی خبر آزار و اذیت کودکی چهارساله به اسم آوا قهرمانی توسط نامادری در فضای مجازی منتشر شد؛ ساعتی بیشتر طول نکشید که عکسهایی از محیط بیمارستان و این کودک معصوم که در شرایطی نامطلوب قرار داشت و براثر ضربات وارد شده به سر در حالت کما به سر می برد، دوباره فضای رسانه ای و مجازی را تحت تاثیر قرار داد و هزاران نظر در این باره بر خبرهای منتشر شده متوجه شد.روز شنبه حوالي ساعت سه بعد‌از‌ظهر بود که خودروي پليس نامادري (27) ساله و قاتل را به شکنجه‌ گاه آوا آورد تا صحنه ضرب‌ و شتم و قتل او را بازسازي کند. يکي از خاله‌هاي آوا مي ‌گويد: «روزي که متهم را آوردند من، مادر و پدر آوا درصحنه بوديم. دادستان اروميه هم بود. ماموران پليس به هيچ‌ کس اجازه ندادند به او نزديک شود.نامادري را داخل خانه بردند و پس از گذشت بيش از (30) دقيقه و بازسازي صحنه قتل آوا، او را بيرون آوردند. زماني‌که نامادري از خانه بيرون آمد، او را ديديم اما هيچ حسي در دال بر قاتل بود باشد در صورتش نبود. نه شرمنده بود و نه ناراحت. انگار به اين موضوع فکر نمي‌ کرد که کار بسيار اشتباهي انجام داده و جان کودکي را گرفته است. او به قتل هم اعتراف کرده. همان روز اول که نامادري دستگير شد، من درآگاهي بودم و شنيدم که گفت آوا را کتک مي زدم اما به قصد کشت نبود. بعد که فيلمش درآمد اعتراف کرد و گفت كه کار خودم بود.»او ادامه مي ‌دهد: «ما اين بچه‌ها را روي چشم‌هاي‌مان بزرگ کرديم، اما نامادري سه ماه تمام آوا را شکنجه کرد. پدرها بچه‌ها (10) روز يا دو هفته يک ‌بار از تبريز به اروميه مي‌آمد اما بايد وضعيت بچه‌ها را بررسي مي ‌کرد. از آراز (برادر آواي شهيده) پرسيديم که چرا وقتي نامادري آوا را کتک خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 88 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1402 ساعت: 15:15

رجانيوز: اصلاح طلبها، روي اَشْعَث بْن قَیس را هم سفيد كردند. در اينجا بخوانيد. اَشْعَث بْن قَیس كيست؟اَشْعَث بْن قَیس کِنْدی (درگذشت ۴۰ قمري) از فرماندهان سپاه امام علی (ع) در جنگ صفّین است که از حکمیّت ابوموسی اشعری پشتیبانی کرد و مانع از ادامه جنگ با معاویة بن ابی‌ سفیان شد. اشعث در توقف جنگ صفین نقش داشت و در ماجرای حکمیت با حَکَم بودن عبدالله بن عباس از جانب امام علی (ع) و عراقیان مخالفت کرد و ابوموسی اشعری را پیشنهاد داد. پس از جنگ نهروان نیز که امام علی (ع) خواستار نبرد با معاویه بود، اشعث به بهانه خستگی از جنگ با او مخالفت کرد که موجب تضعیف انگیزه سپاهیان شد و سبب شد امام علی (ع) از جنگ با معاویه منصرف شود.بر اساس گزارش‌های تاریخی، اشعث از ماجرای شهادت امام علی (ع) آگاهی داشته و بر پایه روایتی از امام صادق (ع) در شهادت وی نیز نقش داشته است. او بزرگ قبیله کِندَه و کارگزار عثمان بن عفان و امام علی (ع) در آذربایجان بود. محمد و قیس که در شهادت امام حسین (ع) نقش داشتند و جُعده همسر امام حسن (ع) که به تحریک معاویه او را به شهادت رساند، از فرزندان اشعث بن قیس هستند.زندگیاشعث بن قیس از قبیله کنده و اهل حَضرَموت عربستان بود. برخی از تاریخ‌ نگاران نام او را مَعْدی‌کَرِب، لقبش را اشعث به معنای ژولیده‌موی و کنیه‌اش را ابو محمّد دانسته‌اند. در سال دهم هجری به همراه افرادی از قبیله‌اش به مدینه نزد پیامبر (ص) آمد و مسلمان شد. از این‌ رو از صحابه پیامبر (ص) شمرده‌ شده و شرح حالش در منابع صحابه‌ نگاری ذکر شده است. همچنین در منابع اهل ‌سنّت از جمله صحیح بخاری و صحیح مسلم روایاتی وجود دارد که وی از پیامبر نقل کرده است.اشع خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 45 تاريخ : پنجشنبه 14 دی 1402 ساعت: 17:56

بلفاريتبلفاریت یعنی التهاب لبه پلک چشمها. این بیماری پوست لبه پلکها علی الخصوص جاییکه مژه ها بیرون می آیند را درگیر می کند.معمولا زمانی که غدد چربی کوچکی که در لبه پلکها قرار دارند؛ عملکرد طبیعی نداشته باشند، بلفاریت ایجاد می شود. زمانی که این غدد چربی خوب کار نکنند، ممکن است رشد باکتری ها زیاد شده و باعث التهاب، تحریک و خارش پلکها شود. بلفایت در اغلب موارد مزمن بوده و درمان آن مشکل است. اگرچه بلفاریت مزاحم و آزار دهنده است اما باعث آسیب بینایی نمی شود. علائم و نشانه های بلفاریت عبارتند از: قرمزی چشم و اشکریزش· احساس شن ریزه و سوزش در چشم - خارش پلکها - قرمزی و تورم لبه پلکها - پوسته پوسته شدن پوست اطراف چشم ها - قی کردن لبه پلکها موقع بیدار - شدن از خواب - حساسیت به نور - اشک کف آلود - رویش مژه ها در جهات غیر طبیعی - ریختن مژه ها.در حالت اين بيماري، پلکها ممکن است چرب و پوسته پوسته باشند و شوره به مژه ها چسبیده باشد. این مواد باعث به هم چسبیدن مژه ها در موقع خواب می شود. اگر صبح ها هنگام بیدار شدن از خواب مژه هایتان به بهم می چسبد، نگران نشوید. گاهی اوقات نیز صبح ها ترشحات خشک شده اشک در گوشه چشم مشاهده می شود.علل بلفاریتبیماری های توأم با بلفاریت عبارتند از: درماتیت سبوره ای ( التهاب پوست توأم با شوره) – شوره در موهای سر و ابرو · عفونت با باکتری · اختلال عملکرد غدد چربی لبه پلکها · جوش صورت (رزاسه) یک بیماری پوستی با قرمزی صورت بلفاریت ممکن است به علت ترکیبی از فاکتورهای مختلفی باشد. در موارد کمتری بلفاریت می تواند ناشی از آلرژی و یا آلودگی با مژه ها شپش باشد. اگر علی رغم رعایت بهداشت و نظاغت منظم پلکها علائم و نشانه های بیماری بهبود نیافت به چشم پزشک مراجعه کنید. بررسی و ت خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 41 تاريخ : پنجشنبه 14 دی 1402 ساعت: 17:56

كبوتر حرمتاریخ پر رنج و مرارت و خون رنگ اسلام، کتابچه ای است که در میان برگ های آن حوادث زشت و زیبای بسیاری ترسیم شده است که بیان گر حق و باطل و روشن گر هر یک از این عرصه هاست. در کنکاش میان این برگ ها، شخصیت های تاریخ اسلام هر یک شاخصه هایی مشترک و متفاوت دارند. این اشتراکات، مرهون اصول و شیوه های موردنظر و عمل سیاسیون است. اختلافات و تفاوت ها نیز حاصل شرایط زمان و مکان. آن چه که حیرت پژوهنده را پس از هزار و اندی سال برمی انگیزد، آن است که بینندگان این نمایشگاه عبرت آموز، هیچ گاه در اعصار تاریخ، نخواسته و یا نتوانسته اند از این کتاب چه درس آموز عبرت گیرند.این پرسش و ابهام آن گاه پاسخی در خور می یابد که بدانیم شخصیت های تاریخ عموما در پرده هایی از تشرع و دین، جنایت بارترین رفتارهای سیاسی را اعمال نموده اند و نه تنها اعتراضی را برنیانگیخته اند بلکه با رویکرد ناشی از خوف و هراس مردم نیز مواجه گشته اند. یکی از این اعصار حیرت برانگیز عصر خونین مروانیان است که با آینده نگری علی علیه السلام در جنگ جمل، برگ های سرخ این تاریخ پیش از وقوع نگارش، بازخوانی شده است. (1)یکی از نخستین نگارندگان این جریده سرخ، عبدالملک بن مروان است. دوره های حکومت زورمدارانه بنی امیه به دو دوره عمومی تقسیم می گردد. این دوره ها که همچون حلقه یک زنجیره اند، در زیر عنوان پنهان کاری سیاسی و فریب کاری متشرعانه شکل گرفته است. دوره عمومی هزارماهه حکومت بنی امیه که بنا به دستور پیامبراکرم صلی الله علیه وآله بر آنان حرام برشمرده است،(2) در آغاز با تدبیر و سیاسی کاری های آزادشدگان در فتح مکه همراه شد و در دوره دوم و پس از اتمام عصر سه خلیفه اموی، گوی لافت بر دست فرزندان نفرین شده پیامبراکرم صلی الله علیه وآله یعنی مر خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 30 تاريخ : يکشنبه 10 دی 1402 ساعت: 3:21

روز نهم ديماه سال 1388 روز نمايش بصيرت و آگاهي ملّت مسلمان ايران بود. روزي كه استكبار جهاني و عوامل دروني آنان در كشور ايران در مقابل عظمت اسلام و دين باوران زانو زدند و در برابر با بصيرتان روشن دل و آگاه از مواضع خصمانه خود نسبت به امّت مسلمان ايران عقب نشيني نموده و به لانه هاي فساد خود باز گشتند.انتخابات سال 1388در سال 1388 پس از 4 سال حكومت محمود احمدي نژاد از طرف شوراي نگهبان چند نفر كه داوطلب براي احراز پست رئيس جمهوري بعدي بودند به وزارت كشور معرفي شدند كه عبارت بودند از: محمود احمدي نژاد (كه براي بار دوم اگر راي مي آورد حق او بود كه باز هم رئيس جمهور بشود) و مهدي كروبي و مير حسين موسوي و محسن رضايي و ديگران اجازه داده شد تا ستادهاي انتخاباتي خود را راه اندازي و شروع به تبليغات كنند.عده اي از اقشار مردم به ويژه بانواني كه طرفداران بي حجابي و اعم آنها از سلطنت طلبها و نيز لائيكها و منافقين و فواحش و قاچاقچيان مواد مخدر و ارازل و اوباش و شايد اقليتهاي مذهبي و كلا مخالفين نظام جمهوري اسلامي ايران بودند كه به وسيله كشورهايي مانند آمريكا و انگليس و اسرائيل سازماندهي شده بودند موقع را مغتنم شمرده و شروع به فعاليت براي شكست محمود احمدي نژاد و روي كار آمدن نامزد از قبل تعيين شده خود يعني مير حسين موسوي شدند.سيماي جمهوري اسلام ايران هم برنامه اي براي اعلام مواضع و تبليغات تمامي كاندايداها در تلويزيون ترتيب داد تا آنها بتوانند ديدگاههاي و برنامه هاي آينده خود براي بهتر اداره كردن كشور را در اين برنامه ارائه و بيان كنند. لذا جوّ تبليغاتي بالا گرفت و هر كدام از آنها بر عليه يكديگر به بحث و تبادل نظرهاي خود پرداختند و از هر وسيله اي براي پيش برد مقاصد خود بر ضد ديگري استفاده نمودند خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 27 تاريخ : يکشنبه 10 دی 1402 ساعت: 3:21

از دين برگشتن يا ارتداد (فلما ان جاء البشير القاه على وجهه فارتدّ بصيرا): و چون آن مژده آور (به نزد يعقوب) آمد جامه را به رخسارش افكند در حال، بينائيش به حالت اول برگشت (يوسف:96). از اسلام برگشتن، «الكفر بعد الاسلام» انكار يكى از دو اصل توحيد و نبوت و يا تصريح به امرى كه لازمه انكار يكى از اين دو اصل باشد (مانند انكار ضروريات اسلام، چون نماز و زكوة) ارتداد است و مرتكب اين امر مرتد خوانده مى شود. ارتداد به دو بار اقرار صريح و يا به گواهى دو مرد عادل كه اقرار صريح از او شنيده باشند ثابت مى شود. اين اقرار بايد به لفظ باشد نه به كتابت و بايد حمل بر اصطلاح و فهم اقرار كننده شود نه بر فهم شاهد يا قاضى. ارتداد فقط در مورد اشخاص بالغ و عاقل و مختار كامل (نه مجبور) مصداق پيدا مى كند.حد شرعى مرتد اعدام است و حكم اعدام در مورد مردان جارى مى گردد و زنان مرتد به حبس ابد با اعمال شاقه از قبيل وادار كردن به كارهاى سخت و پوشانيدن لباسهاى خشن و دادن خوراكهاى بد محكوم مى شوند و مادام كه توبه نكرده اند و از كفر خود باز نگردند محكوميت مزبور ادامه خواهد داشت در صورتى كه به مرتد قبل يا بعد از حكم اعدام جنون عارض گردد اجراى حكم تا صحّت كامل او متوقف مى ماند. ولايت مرتد بر فرزندان و ساير افرادى كه به آنها ولايت يا قيمومت دارد ساقط مى شود. ارث مرتد به وارث مسلمان مى رسد و اگر وارث مسلمان نداشته باشد اموال او متعلق به امام بوده و در بيت المال مسلمين قرار خواهد گرفت. مرتد از مسلمان ارث نمى برد. ارتداد بر دو قسم است: فطرى، ملّى.1 ـ مرتد فطرى، كسى است كه در خانواده اي مسلمان زاده و تربيت شده و نخست مسلمان خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 30 تاريخ : يکشنبه 10 دی 1402 ساعت: 3:21

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِبه نام خداوند بخشنده مهربانإِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ ﴿۱﴾ ما قرآن را در شب قدر نازل كرديم (۱) وَ مَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ ﴿۲﴾ و تو اي پيامبر ما چه مي داني كه شب قدر چه شبي است (۲) لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿۳﴾ شب قدر از هزار ماه هم ارزشمندتر است (۳) تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ ﴿۴﴾ در آن شب فرشتگان با روح به فرمان پروردگارشان براى هر كارى كه مقرر شده است (از آسمان به زمين) فرود مي آيند (۴) سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿۵﴾ آن شب، شبي است سرشار از سلامتي و رحمت و بركت تا طلوع سپيده دم (۵)********************************************************************قدر شبهاي قدر را بدانيم.******************************************************************** خدایی که نمی شناسم...
ما را در سایت خدایی که نمی شناسم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7nahidkhirolahi8 بازدید : 74 تاريخ : يکشنبه 27 فروردين 1402 ساعت: 13:40